mojeID jest już wykorzystywane w telekomunikacji, finansach, ubezpieczeniach oraz opiece zdrowotnej
KIR poinformował, że klienci Centrum Medycznego Enel-med mogą potwierdzać tożsamość za pomocą usługi mojeID. Tym samym dostęp do systemu enel-med online nie będzie już wymagał wizyty w placówce. Informacja jest o tyle ważna, że dotyczy dużej firmy świadczącej usługi na rynku prywatnej opieki medycznej – obsługuje ona ponad 700 tys. pacjentów, a tylko w ostatnim półroczu z teleporad skorzystało ponad pół miliona z nich.
MojeID to system umożliwiający identyfikację i logowanie się na portalach zewnętrznych usługodawców z pomocą danych bankowych. Klient, który chce skorzystać z tego rozwiązania, na stronie internetowej wybiera mojeID jako sposób identyfikacji, a następnie jest przenoszony na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Ponownie trafia na stronę portalu internetowego, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Istotne jest to, że bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie zna danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Usługa ta jest już wykorzystywana w telekomunikacji, energetyce czy ubezpieczeniach – niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że przy zakupie polisy ubezpieczeniowej mogą z niej korzystać klienci Nationale-Nederlanden.
Pacjenci korzystający z usług Enel-medu dzięki usłudze mojeID będą mogli w prosty sposób umawiać wizyty, uzyskają wgląd do wyników swoich badań, ale też historii medycznej czy rankingu lekarzy. Po potwierdzeniu tożsamości w ramach rejestracji do systemu enel-med online, klienci firmy będą mogli też korzystać z aplikacji mobilnej enel-med. Firma zapewnia, że w okresie pandemii poszerzała portfolio narzędzi dostępnych online. Obok e-recepty są to m.in. e-skierowania oraz e-zwolnienia.