Wcześniej z rozwiązania oferowanego przez PKO BP można było korzystać w serwisie internetowym iPKO
Bank PKO BP poinformował o nowym rozwiązaniu, z którego mogą korzystać użytkownicy aplikacji IKO. Dotyczy klientów kantoru banku, w którym niedawno zastosowano otwartą bankowość. Na początku listopada mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że PKO BP umożliwi transfer środków ze sprzedaży walut w swoim kantorze bezpośrednio na konto w innym banku podpięte do aplikacji IKO. Teraz zakres usługi rozszerzono.
W pierwszej kolejności nowa funkcja pojawiła się w serwisie iPKO. Bank zapowiedział wówczas, że w kolejnych tygodniach będzie dostępna również w IKO. Tak się właśnie stało, osoba sprzedająca walutę może to zrobić już bezpośrednio w kantorze w IKO, by potem transferować złote do innego banku. Aby z tego korzystać, należy uruchomić dostęp do kantoru w aplikacji, podpiąć rachunek z innego banku (Alior, Santander, mBank, Pekao, BNP Paribas oraz Millennium) do IKO i posiadać w PKO minimum jedno konto walutowe. Dotyczy to użytkowników aplikacji mobilnej IKO na urządzeniach z Androidem.
Instytucja przekonuje w swoim komunikacie, że usługa jest bezpieczna i zapewni klientom większą wygodę. Za korzystanie z tego rozwiązania nie będą pobierane dodatkowe opłaty, a w kantorze można wymienić w ten sposób 10 walut, w tym te najpopularniejsze: euro, funta, dolara, franka szwajcarskiego. Świadczenie usług tego typu możliwe jest za sprawą rozwoju otwartej bankowości, którą wprowadziła dyrektywa PSD II. W ramach open bankingu PKO BP umożliwia dzisiaj przede wszystkim agregację kont.