Nową usługę Blika już na początku roku wprowadziły mBank i ING
Getin Bank oraz operator Blika informują o nowościach, na jakie mogą liczyć użytkownicy tego rozwiązania płatniczego. W aplikacji mobilnej banku pojawiły się prośba o przelew oraz podział rachunku. To rozwinięcie przelewów na numer telefonu odbiorcy, tzw. przelewów P2P. Są one drugą, po płatnościach w internecie, najpopularniejszą funkcją Blika. Oba narzędzia są darmowe. By przekazać pieniądze, nie trzeba znać numeru konta, wystarczy numer telefonu odbiorcy.
Prośba o przelew może się przydać w sytuacji, gdy jedna osoba płaci w imieniu kilku. W aplikacji bankowej może wówczas poprosić pozostałych o zwrot konkretnej kwoty. Jeśli odbiorca wiadomości to zaakceptuje, pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Możliwe jest także odrzucenie prośby lub jej zignorowanie. Komunikat wygasa po 72 godzinach. Pojedyncza transakcja w ramach prośby o przelew może wynosić do 500 zł. Warto przypomnieć, że jako pierwszy rozwiązanie to wprowadził, jeszcze w lutym, mBank. Po nim zrobił to ING.
Z kolei podział rachunku umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział rachunku lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Osoba dzieląca może w tej transakcji uwzględnić także siebie. Funkcja przydaje się np. w restauracji, gdy trzeba podzielić rachunek albo przy okazji rozliczania wydatków ze współlokatorami. Aby korzystać z tych rozwiązań, należy być użytkownikiem Blika, wyrazić odpowiednie zgody oraz korzystać z aplikacji banku, który wprowadził taką usługę.