Za pomocą mojeID swoją tożsamość mogą już potwierdzać klienci siedmiu banków: PKO BP, Pekao, ING, mBank, Getinu, BPS i SGB
KIR poinformował, że z systemu mojeID przy zakupie polisy ubezpieczeniowej mogą już korzystać klienci Nationale-Nederlanden. Instytucja podkreśla, że to pierwsze wykorzystanie systemu mojeID w procesie zakupu polisy. Wcześniejsze wdrożenia w branży ubezpieczeniowej dotyczyły obsługi posprzedażowej. NN zintegrował z mojeID swój n-serwis już jakiś czas temu, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w pierwszej połowie roku.
MojeID to system umożliwiający identyfikację i logowanie się na portalach zewnętrznych usługodawców z pomocą danych bankowych. Klient, który chce z niego skorzystać, na stronie internetowej wybiera mojeID jako sposób identyfikacji, a następnie jest przenoszony na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Ponownie trafia na stronę portalu internetowego, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Istotne jest to, że bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie zna danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Niedawno do systemu mojeID dołączył Getin. To siódmy bank, którego klienci mogą korzystać z tego narzędzia. Wcześniej do systemu przystąpiły: PKO BP, Pekao, ING, mBank oraz zrzeszenia spółdzielcze BPS i SGB. Prowadzenie prac wdrożeniowych deklaruje też Alior. Klienci tych banków mogą się logować na stronach prywatnych, np. towarzystw ubezpieczeniowych, operatorów telekomunikacyjnych czy przychodni zdrowia. Za sprawą dodatkowych prac PKO BP, Pekao, BPS i SGB oferują także możliwość logowania się na stronach urzędów publicznych.