Pod względem liczby wykonanych transakcji Blikiem, dominowały oczywiście zakupy internetowe
Operator Blika poinformował o rekordach transakcyjnych podczas festiwalu zakupów: od Black Friday do Cyber Monday. W ciągu czterech dni użytkownicy standardu płatności wykonali przy jego pomocy ponad 7,3 miliona transakcji o łącznej wartości blisko 2,2 mld zł. Z tego większość przypadła na zakupy w internecie: 6,4 mln transakcji o wartości 884 mln zł.
W tegoroczny Black Friday Blikiem zapłacono 1,9 mln razy, czyli niemal dwa razy więcej niż w analogicznym czasie poprzedniego roku. Kolejnego dnia odnotowano 1,2 mln transakcji, a w niedzielę 1,5 mln. W Czarny Piątek użytkownicy Blika wydali w handlu internetowym 300 mln zł (rok wcześniej było to 147 mln). Z kolei podczas Cyber Monday zanotowano 1,6 mln transakcji o wartości 228 mln zł. Dla porównania: w roku ubiegłym było to 879 tys. transakcji o wartości 106 mln zł.
Z Blika chętnie korzystano także przy płatnościach w sklepach stacjonarnych. Od piątku do poniedziałku odnotowano blisko 500 tys. transakcji – rok temu było ich 280 tys. Wartość zakupów wyniosła 31,5 mln zł wobec niecałych 16 mln zł w 2019 roku. Jednocześnie Polski Standard Płatności, operator Blika, odnotował spadek liczby wypłat gotówki z bankomatów. W 2019 roku w te cztery dni było ich 282 tys., w tym roku 263 tys. Od początku pandemii utrzymuje się pewien trend: użytkownicy rzadziej wypłacają pieniądze z bankomatów, ale wybierają wyższe kwoty.
Na koniec września z Blika aktywnie korzystało sześć milionów osób, czyli ponad pół miliona więcej niż kwartał wcześniej. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku z pomocą tego rozwiązania zrealizowano transakcje o łącznej wartości 38 mld zł. Dominują wśród nich zakupy internetowe, ale wyraźnie rośnie popularność przelewów na numer telefonu, o czym mogliście przeczytać w tekście poświęconym wynikom Blika w trzecim kwartale.