Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Super Bowl w pełni bezgotówkowy. Kibice wymienią banknoty na karty przedpłacone

Zmiany planowano wcześniej, ale pandemia przyspieszyła ich wprowadzenie

Super Bowl, jedna z najważniejszych imprez sportowych świata, będzie w pełni bezgotówkowy, o czym informują amerykańskie media. Kibice, którzy wejdą na stadion w dniu meczu oraz osoby biorące udział w wydarzeniach towarzyszących wokół tego obiektu, nie będą mogli korzystać z banknotów. Dla tych, którzy nie są w stanie płacić cyfrowo, przygotowane zostaną "odwrócone bankomaty". Po przyjęciu gotówki wydadzą one karty przedpłacone.

Przeczytajcie także: Do Apple Pay i Google Pay Polacy dodali już prawie 4,4 mln kart

Finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim ligi NFL odbędzie się 7 lutego 2021 roku na Raymond James Stadium w mieście Tampa (Floryda). Ze względu na epidemię koronawirusa obiekt zostanie wypełniony w dniu wydarzenia w 20 proc. Szczęśliwcy, którzy dostaną się na spotkanie, muszą jednak mieć na uwadze, że za parkingi, pamiątki czy jedzenie nie będą mogli płacić gotówką. W opinii organizatora oraz współpracującej z nim organizacji Visa pozwoli to zmniejszyć ryzyko przenoszenia wirusa.

Co ciekawe, zmiany w tym kierunku zakładano jeszcze przed pandemią. Planowano jednak rozciągnąć je w czasie i wprowadzić wyłącznie cyfrowe płatności do roku 2025, gdy kończy się obecna umowa Visy i organizatora. Epidemia koronawirusa zweryfikowała te założenia. Nowe rozwiązanie ma się przysłużyć wszystkim. Kibice mogą liczyć na większe bezpieczeństwo, nie tylko w kwestii epidemicznej.

Przeczytajcie także: Bunq zaoferował płatności Google Pay

Visa przekonuje, że kibice podczas takich wydarzeń są skłonni wydawać nawet 25 proc. więcej, jeśli korzystają z płatności bezdotykowych. Cyfrowe rozwiązania to także dodatkowe źródło informacji dla organizatora oraz operatora stadionu – dane te można w przyszłości zmonetyzować. Znika także problem zarządzania gotówką, co pozwala na oszczędności. Z kolei sama Visa może cieszyć się ze wzrostu liczby i wartości transakcji rozliczonych za pomocą swojej sieci.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies