Wcześniej w aplikcji IKO klienci PKO BP mogli już dodawać konta m.in. z Aliora i Santandera
PKO BP zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami uzupełnił listę banków, których rachunki można dodawać do aplikacji IKO na urządzeniach z Androidem. Jej użytkownicy od teraz mogą agregować konta także z mBanku oraz Pekao. Agregować, czyli podglądać saldo i historię transakcji, a w przyszłości także wykonywać przelewy. Jeszcze w tym miesiącu odpowiednia funkcja powinna się pojawić w IKO także na urządzenia z iOS.
Pod koniec sierpnia mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że PKO pracuje nad udostępnieniem pierwszej usługi z obszaru otwartej bankowości. Mowa była wówczas właśnie o możliwości podłączenia do IKO rachunków innych banków: Aliora, w tym T-Mobile Usług Bankowych, a także Santandera oraz Inteligo. Niedługo później bank informował, że pilotażowa grupa klientów w najnowszej wersji aplikacji IKO na Androida może już korzystać z tego rozwiązania. W połowie września rozwiązanie stało się dostępne dla wszystkich klientów PKO korzystających z bankowości mobilnej na urządzeniach z Androidem.
Rozwiązanie wprowadzone przez PKO BP to ucieleśnienie idei open bankingu wprowadzonej dyrektywą PSD II. Zakłada ona także, oprócz agregowania kont również przez podmioty niebankowe jak fintechy, m.in. możliwość potwierdzanie zdolności kredytowej za pomocą historii transakcji na kontach w innych instytucjach. Na razie we wdrażaniu rozwiązań z zakresu otwartej bankowości przodują w Polsce banki. Usługi z tego obszaru znajdziecie w ofercie PKO BP, Aliora, BNP Paribas, ING, mBanku, Millennium czy Santandera.