Rozwiązanie jest już dostępne w 15 krajach na kilku kontynentach
Po kilku kwartałach testów Visa zaprezentowała rozwiązanie Tap To Phone, które umożliwia przyjmowanie płatności cyfrowych z pomocą smartfona lub tableta z Androidem i anteną NFC. Usługa jest skierowana w pierwszej kolejności do mniejszych firm, zwłaszcza tych na rynkach wschodzących. Jeżeli tradycyjne terminale płatnicze są poza ich zasięgiem, mogą bez większego trudu zdecydować się na softPOS, czyli terminal w aplikacji mobilnej.
Visa tłumaczy, że cały proces wdrażania nowego rozwiązania sprowadza się do ściągnięcia odpowiedniej aplikacji przez sprzedawcę czy usługodawcę. Konieczne będą jeszcze rejestracja oraz wybór banku, a kilka minut później można już przyjmować płatności cyfrowe – wystarczy, że klient dotknie kartą, telefonem czy smartwatchem z płatnościami mobilnymi smartfona z apką. Użytkownik nie musi korzystać z żadnego dodatkowego sprzętu.
Funkcja Visa Tap to Phone na razie jest dostępna na 15 rynkach, wśród nich wymienia się Białoruś, Rosję, Peru, RPA i Malezję. Uruchomienie usługi planowane jest także w Brazylii, Wielkiej Brytanii oraz w USA. Visa zachęca do udziału w projekcie nie tylko drobnych przedsiębiorców, ale też np. agentów rozliczeniowych, którzy mogą stać się partnerem przedsięwzięcia. Z myślą o nich przygotowano program Ready for Tap to Phone. Jego uczestnicy mogą uzyskać szybką certyfikację organizacji.
Tymczasem na rynku mnożą się rozwiązania typu Soft POS. W Polsce testy takich projektów prowadzą w tym momencie m.in. First Data, eServices, brytyjski fintech Phos oraz polski Payarto, który współpracuje w tym obszarze z firmą Worldline działającą w Polsce za pośrednictwem marki SIX Payment Services. Niedawno własnego Soft POS-a uruchomiła także grecka spółka Viva Wallet, która zadebiutowała na polskim rynku kilka miesięcy temu z ofertą terminali i internetowej bramki płatniczej.