Producent sprzętu komputerowego chce zaistnieć także w branży finansowej
Firma Razer, zajmująca się tworzeniem sprzętu komputerowego dla graczy, ogłosiła plany ekspansji na nowym dla siebie rynku. We współpracy z organizacją Visa wprowadzi do obiegu Razer Card. Początkowo z karty będzie mogło korzystać 1337 użytkowników w Singapurze. Do ich dyspozycji firma oddaje kartę wirtualną, ale dodatkowo mogą się oni starać o tradycyjny plastik. Za sprawą diody LED świeci on podczas płacenia.
Razer Card to karta przedpłacona skierowana do młodszych odbiorców (w testach mogą brać udział osoby po 16 roku życia). Do korzystania z niej zachęca m.in. moneyback wynoszący 1 proc. Co ciekawe, firma nie przewidziała dla niego limitów i wymogów. Zwrot wydatków wzrasta do 5 proc., gdy pieniądze wydawane są w RazerStore oraz Razer Gold. W fazie testów zwroty sięgają 10 proc. Użytkownicy w prosty sposób mogą zarządzać kartą z pomocą aplikacji Razer Pay.
Amerykański producent sprzętu zachęca do udziału w programie pilotażowym oferując nagrody i wygląda na to, że dla firmy nie jest to wyłącznie projekt o znaczeniu marketingowym. Korporacja kilka lat temu powołała do życia oddział fintechowy i zapewnia, że chce zaistnieć w świecie finansów, zwłaszcza gdy chodzi o usługi kierowane do młodszych odbiorców. Tym samym Razer idzie w ślady innych firm technologicznych, które mają fintechowe aspiracje. Po Google i Apple zrobiły to już m.in. Samsung czy Huawei.