Podróżujący po Górnym Śląsku mogą płacić za bilet kartą lub telefonem od początku września
Wraz z nowym rokiem szkolnym Koleje Śląskie wprowadziły spore ułatwienie dla swoich pasażerów – możliwość płacenia za bilet w formie bezgotówkowej. Spółka zapewnia w komunikacie, że rozwiązanie jest dostępne na wszystkich obsługiwanych przez nią liniach, a terminale trafiły do każdej drużyny konduktorskiej. Dostarczyła je firma First Data.
Nowe rozwiązanie było już wcześniej zapowiedziane, a urządzenia przeszły fazę testów. Koleje zapewniają, że podczas podróży nie powinny występować problemy z zasięgiem. Terminale (dostarczono ich 300) łączą się z siecią za pomocą dwóch SIM-ów. Przewoźnik zaznacza w swym komunikacie, że z ułatwienia skorzystają użytkownicy kart, ale też Blika czy elektronicznych portfeli Google Pay i Apple Pay.
Kilka tygodni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o innowacjach wprowadzanych w innej spółce kolejowej – PKP Intercity. Za pomocą aplikacji SkyCash oraz IC Mobile Navigator można rezerwować miejscówkę do biletów okresowych na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Nowość ma być ułatwieniem przede wszystkim dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych. Z kolei First Data Polska informowała niedawno o uzupełnieniu funkcjonalności aplikacji mobilnej OnePortal24 przeznaczonej dla użytkowników terminali płatniczych.