W trakcie migracji należy zachować ostrożność - oszuści mogą spróbować wykorzystać tę sytuację
Od 29 listopada klienci TMUB będą mogli korzystać z bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku, o czym mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Wynika to z zakończenia współpracy między bankiem, a operatorem sieci komórkowej. Przeniesienie produktów tej marki do systemów Aliora nastąpi automatycznie. Dzisiaj bank podał więcej szczegółów na temat migracji.
Najważniejsza informacja jest taka, że wszystkie numery rachunków bankowych nie ulegną zmianie. To samo dotyczy kodu SWIFT stosowanego przy przelewach zagranicznych. Kredyty zaciągnięte w T-Mobile Usługi Bankowe należy spłacać na ten sam numer rachunku, co dotychczas. Zmianie ulegnie natomiast system bankowości internetowej – zniknie ten znany z TMUB, a w jego miejsce pojawi się Alior Online. Jeżeli nie korzystacie z tego serwisu, w październiku powinniście otrzymać instrukcję pierwszego logowania do bankowości Aliora.
Do nowego serwisu zostaną przeniesione m.in. historia rachunków, zlecenia stałe, szablony płatności, polecenia zapłaty czy powiadomienia o zdarzeniach na rachunkach. Od 29 listopada nie będzie dostępna także aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe. W jej miejsce pojawi się apka Alior Mobile, którą można pobrać w sklepach Google Play i App Store. Osoby, które korzystają w ramach TMUB z Profilu Zaufanego, będą musiały aktywować go ponownie w Alior Online. To samo dotyczy Blika i szybkich płatności internetowych PayU.
Po 29 listopada br. klienci TMUB będą mogli korzystać ze wszystkich placówek Alior Banku. Możliwy będzie także kontakt telefoniczny oraz listowny z instytucją. Warto podkreślić, że migracja stwarza pewne możliwości dla oszustów. Dlatego należy zachować czujność przy okazji przechodzenia np. do nowego serwisu internetowego. Danych logowania i haseł Alior Online nie można podawać np. osobom, które będą się podawać za pracowników banku.