Sprzedający mogą już dodawać w swoich ofertach cenniki hurtowe. Kupujący zobaczą je za jakiś czas
Allegro informuje, że wprowadza nowe narzędzie dla sprzedających: cenniki hurtowe. Dzięki nim można zaoferować klientom rabaty przy większych zakupach. To sprzedający ustala, ile sztuk towaru musi kupić klient, by uzyskać zniżkę. Z rozwiązania mogą korzystać jedynie użytkownicy kont firmowych – odnosi się to także do kupujących.
Serwis e-commerce na prostym przykładzie pokazuje, jak może działać ta usługa: jeżeli klient kupi minimum 20 sztuk produktu, otrzyma rabat w wysokości 5 proc. Wzrośnie on do 10 proc., jeśli zakup zwiększy się do 50 sztuk. A przy zakupie 100 sztuk zniżka wyniesie już 25 proc. To jednak tylko wyjaśnienie – platforma nie będzie ingerować w cenniki hurtowe, przedsiębiorca ustala ewentualne progi samodzielnie.
Usługa pojawia się w czasie, gdy Allegro zmaga się z kłopotami. Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, platforma znalazła się pod lupą UOKiK. Instytucja wszczęła postępowanie wyjaśniające w sprawie giganta e-commerce i chce ustalić, czy serwis czerpie nieuzasadnione korzyści kosztem sprzedawców profesjonalnych i incydentalnych. Urząd przede wszystkim przeanalizuje warunki pobierania opłat, a także zasady ustalania ich wysokości.