Za pomocą systemu Ognivo można m.in. przenieść konto z banku do banku
KIR ujawnił dzisiaj statystyki zarządzanego przez niego systemu Ognivo za II kwartał bieżącego roku. W okresie od kwietnia do czerwca system wykorzystało do zmiany rachunku bankowego 4395 osób, z czego ponad 2 tys. wniosków wpłynęło w czerwcu. Dla porównania, w analogicznym okresie roku 2019 odnotowano 15850 takich wniosków i był to najlepszy kwartał dla tego rozwiązania w poprzednim roku.
Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w II kw. 2020 r. zdecydowało się ponad 99 proc. wszystkich zainteresowanych zmianą konta z wykorzystaniem systemu KIR. Z kolei przeniesienie salda zleciło 4109 osób, czyli blisko 94 proc. korzystających z Ogniva. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiły 454 osoby, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 335 osób. Warto podkreślić, że to drugi kwartał z rzędu, gdy wyniki systemu uległy pogorszeniu. W całym 2019 roku przez Ognivo bank zmieniło 45,8 tys. osób, podczas gdy w 2018 r. było to 24,2 tys. W tym roku wynik będzie prawdopodobnie dużo gorszy.
Za pomocą systemu Ognivo można m.in. przenieść konto z banku do banku. Wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W taki sam sposób można zlecić zamknięcie starego rachunku bankowego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, w którym otwierane jest nowe konto. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta. Ognivo to tylko jeden ze sposobów na zmianę banku. Klienci mogą to zrobić także samodzielnie, otwierając rachunek w nowym banku i zamykając w tym, z którego usług korzystali dotychczas. Brakuje jednak statystyk dotyczących osób, które decydują się na takie rozwiązanie.