Ubezpieczyciel chwali się, że wprowadził to rozwiązanie jako pierwszy w Polsce
PZU poinformowało, że wprowadziło usługę, dzięki której klient posiadający polisę od następstw nieszczęśliwych wypadków może samodzielnie skorzystać z wirtualnej makiety przedstawiającej sylwetkę człowieka i oznaczyć na niej doznane urazy. Ubezpieczyciel twierdzi, że to nowość na polskim rynku. Po zastosowaniu nowego rozwiązania klient zostanie od razu poinformowany o wysokości proponowanego świadczenia. Cały proces odbędzie się zdalnie.
Towarzystwo ubezpieczeniowe zapewnia też, że pieniądze trafią na konto klienta nawet tego samego dnia, jeśli zaakceptuje on zaproponowane przez PZU świadczenie. Stanie się tak pod jednym warunkiem - przesłana dokumentacja musi potwierdzić informacje przekazane przez klienta na etapie zgłoszenia. Zdaniem PZU to działanie ma szczególne znaczenie w okresie pandemii, ponieważ klienci nie muszą odwiedzać oddziału, żeby dostarczyć wymaganą dokumentację bądź złożyć wniosek o odszkodowanie.
PZU poinformował również, że w ramach "samoobsługi" dostępne jest narzędzie pozwalajace załatwiać formalności związane ze zgonami i urodzeniami. Klient już na wstępnym etapie dostaje informację o należnej kwocie świadczenia. Uproszczono też przesyłanie wymaganych dokumentów. Po uruchomieniu opcji "Link dokumentacja", klient dostanie wiadomość zawierającą link, za pomocą którego można samodzielnie przesłać dokumenty. Ubezpieczyciel przypomina, że przyjmuje zgłoszenia m.in. przez stronę internetową zgloszenie.pzu.pl, a także aplikację mobilną mojePZU.