Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA
Idea Bank zmaga się z poważną awarią. Klienci od wczoraj nie mogą korzystać z bankowości internetowej i mobilnej

Bank zapewnia, że przyczyna usterki jest mu znana, a problem powinien niebawem zniknąć

Idea Bank zmaga się od wczoraj z poważną awarią. W swoim komunikacie w mediach społecznościowych instytucja poinformowała, że problemy techniczne pojawiły się w godzinach popołudniowych i uniemożliwiły korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej. Bank zaznaczył, że przyczyna usterki jest mu znana i są prowadzone prace nad jej usunięciem.

Przeczytajcie także: PZU wprowadzi nowy sposób potwierdzania tożsamości

Bank ogłosił także wczoraj, że przerwa techniczna zostanie przedłużona do dzisiejszych godzin porannych. Wciąż jednak brakowało konkretów. Klienci banku w komentarzach umieszczanych na Facebooku nie kryją niezadowolenia m.in. z powodu niejasnych komunikatów. Pojawiają się wpisy z pytaniami o pokrywanie przez bank karnych odsetek i zapowiedzi pozwów zbiorowych.

Przeczytajcie także: BNP Paribas z nowymi usługami zwiększającymi bezpieczeństwo w sieci

O komentarz w tej sprawie poprosiłem biuro prasowe Idea Bank. Z nadesłanej odpowiedzi wynika, że dostęp do bankowości mobilnej i internetowej bank powinien przywrócić dzisiaj w godzinach południowych. Instytucja zapewnia, że przyczyny problemów są jej znane, a systemy wewnętrzne działają, co oznacza, że można przeprowadzać transakcje w placówkach banku i zlecać je przez infolinię. Można też płacić kartami.

Aktualizacja, 8 lipca 2020 r. godz. 15.10

Przed chwilą Idea Bank poinformował redakcję cashless.pl. że awaria została usunięta.

– Informujemy, że dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej został przywrócony. Klienci mogą korzystać z usług oferowanych przez Idea Bank nie tylko w oddziałach i przez Infolinię, ale także za pomocą Internetu i aplikacji mobilnej. System został uruchomiony ok. godziny 12:20 i obecnie jest poddawany dalszym pracom związanym z usunięciem pojedynczych błędów, co nie ma wpływu na możliwość realizacji transakcji – napisał bank. Dodał, że przewiduje dodatkowe prace naprawcze, które mają być przeprowadzone w nocy z 8 na 9 lipca, a są związane z poprawą widoczności informacji dotyczących produktów bankowych. Instytucja przeprosiła też klientów za wszystkie niedogodności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies