Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rusza nowa kampania Blika. Ma promować bezpieczne zachowania

Twórcy kampanii przekonują, by nie brać urlopu od dobrych nawyków

Operator systemu Blik poinformował dzisiaj o starcie kampanii dotyczącej bezpieczeństwa epidemicznego i płatności. Każdy ze spotów poświęcony zostanie jednemu elementowi, a celem będzie skłonienie Polaków do utrzymywania dystansu społecznego i częstego mycia rąk, rozliczania się bezgotówkowo, kupowania w sieci w zaufanych sklepach, weryfikacji danych transakcji przed jej akceptacją. Blik będzie też zachęcać do prawidłowego zabezpieczania telefonu – hasłem, odciskiem palca lub biometrią twarzy.

Przeczytajcie także: Blik po nowemu na Aliexpress

W komunikacie zauważono, że w czasie pandemii znacznie wzrosło zainteresowanie zakupami w sieci, co widać m.in. w danych transakcyjnych Blika: w marcu liczba transakcji w internecie w stosunku do lutego wzrosła o 18 proc. W kwietniu wzrost był jeszcze bardziej widoczny – transakcji było aż o 39 proc. więcej niż w lutym. Dla części osób były to pierwsze zakupy online, a w takich przypadkach łatwiej paść ofiarą przestępców – dlatego należy stosować się do zasad bezpieczeństwa. Zwłaszcza, że przestępcy wciąż są aktywni i stosują np. oszustwo na Blika, a pandemia niejako dała temu procederowi drugie życie.

Przeczytajcie także: Dobre wyniki Blika w 2019 roku

O tym, że sprawa jest poważna, świadczą chociażby niedawne doniesienia dotyczące zmian w Getinie. Bank powiadomił swoich klientów o obniżeniu o połowę limitu na transakcje gotówkowe Blikiem. Maksymalna kwota pojedynczej wypłaty gotówki z bankomatu wynosi teraz 2,5 tys. zł. Wcześniej było to 5 tys. zł. Do 2,5 tys. zł obniżony został także limit na transakcje z wykorzystaniem czeku Blik. Ostrzeżenia płyną rónież z innych instytucji, a wpływ ma na to z pewnością rosnąca popularność tego rozwiązania - w I kw. bieżącego roku największe banki z Polski miały ponad 5 mln aktywnych użytkowników systemu.

Warto dodać, że wspomniana kampania realizowana będzie w telewizji, internecie, w serwisach VOD oraz mediach społecznościowych.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies