Nest był jednym z pierwszych banków w Polsce umożliwiających zakładanie konta w ten sposób
Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą będą mogły założyć konto firmowe przez rozmowę wideo z konsultantem – taką możliwość wprowadził Nest Bank. Instytucja poinformowała także, iż zdalne metody zakładania rachunków cieszą się dużą popularnością wśród jej klientów: w czerwcu 2020 roku skorzystała z tego ponad jedna piąta klientów indywidualnych składających wniosek o Nest Konto.
Warto przypomnieć, że Nest w kwietniu wyłączył opcję wideoweryfikacji, ale przywrócił ją w maju dla klientów indywidualnych. Teraz objął usługą także klientów firmowych. Proces weryfikacji tożsamości w trakcie rozmowy wideo wygląda tak samo dla obu grup i trwa zaledwie kilka minut. Instytucja uprzedza, że przed przystąpieniem do zakładania konta, należy przygotować dowód osobisty oraz telefon i upewnić się, że kamera i dźwięk w komputerze są włączone i działają poprawnie.
Wideoweryfikacja w Nest nie jest niestety usługą 24/7 – klient może z niej skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Nest zaznacza, że w trakcie całego procesu osoba zakładająca konto musi przebywać sama w dobrze oświetlonym pomieszczeniu (wyjątkowo osobie zakładającej konto mogą towarzyszyć dzieci, które wymagają obecności dorosłego). Bank zaleca, by połączenie z konsultantem wykonać z domu i informuje, że przeprowadzenie rozmowy z miejsca publicznego (park czy kawiarnia) nie jest możliwe.
Rozmowę można przeprowadzić za pomocą przeglądarek Google Chrome (od wersji 23), Mozilla Firefox (od wersji 32), Safari (od wersji 6) oraz Edge. Po wideoweryfikacji klienci mogą już w pełni korzystać z konta. Prace nad usługami zdalnego otwierania rachunków w ostatnim czasie przyspieszyły, na co wpływ miała pandemia. W większości przypadków zdecydowano się jednak na inne rozwiązanie niż Nest – banki preferują wykonanie zdjęcia dowodu osobistego oraz selfie. Na wdrożenie takiej usługi zdecydowały się Pekao, Credit Agricole, Millennium, BNP Paribas czy ING.