Inpost ma też prowadzić rozmowy z kilkudziesięcioma miastami o zastosowaniu tego rozwiązania
Inpost poinformował, że na potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa przekazał trzy paczkomaty Urząd 24. Urządzenia pozwolą mieszkańcom załatwiać sprawy bez wchodzenia do urzędu. Ma to szczególne znaczenie w czasie pandemii, gdy promowane są rozwiązania bezkontaktowe. Usługa powinna też zmniejszyć kolejki w urzędach – maszyny będą dostępne przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
Co można załatwić za pośrednictwem paczkomatu Urząd 24? Mieszkańcy Krakowa z pomocą skrytek otrzymają m.in. międzynarodowe prawo jazdy, dodatkową tablicę rejestracyjną na bagażnik, wtórniki dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych, prawa jazdy czy pozwolenia na kierowanie tramwajem. Dzięki maszynie możliwa jest także wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na potwierdzenie wykonania badania technicznego. Firma radzi, by składając wniosek w załatwianej przez siebie sprawie, zapytać urzędnika, czy możliwe jest odebranie dokumentów z paczkomatu.
Gdy dokumenty będą gotowe do odbioru w skrzynce, Inpost poinformuje o tym przez sms lub aplikację. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej skrytki oraz maksymalny termin odbioru dokumentów. Podobne paczkomaty działają już przy urzędach miasta i starostwach w Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie. Firma zapewnia jednak, że nie zamierza na tym poprzestawać, a rozmowy na temat rozszerzenia zasięgu usługi prowadzone są podobno z kilkudziesięcioma miastami.