Firma dostrzegła rosnący potencjał handlu internetowego w Polsce
Firma Adyen poinformowała o poszerzeniu swojej działalności i wejściu na nasz rynek. Ma to być odpowiedź na rosnący potencjał segmentu e-commerce w Polsce. Jednocześnie fintech zapewnia, że chce być bliżej swoich klientów. A tych mu w Polsce przybywa. Na liście znaleźć można m.in. Booksy, e-obuwie, Bolt oraz platformę wymiany walut Cinkciarz. Z serwisu cashless.pl mogliście się także dowiedzieć, że partnerem Adyen został Blik.
Za sprawą wspomnianej współpracy, zagraniczne platformy e-commerce mogą zaoferować klientom z Polski Blika jako metodę płatności. Partnerzy Adyen są w stanie dodawać płatności Blikiem bezpośrednio na swoich stronach, bez konieczności przekierowania na stronę dostawców płatności. Przy okazji tamtych doniesień, pojawiły się niepotwierdzone informacje na temat zaoferowania przez Adyen swoich usług klientom w Polsce.
Firma Adyen powstała w 2006 roku, obecnie posiada na świecie 22 biura, a jej roczny obrót wynosi blisko 240 mld euro. Holenderska firma zapewnia infrastrukturę łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio z głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie. Dotyczy to płatności w kanałach internetowych, mobilnych i w sklepach stacjonarnych. Platforma płatnicza obsługuje m.in. Microsoft, Facebooka, Spotify czy Ubera.