Bank przyznał, że jego decyzja to reakcja na sygnały docierające od klientów
Biuro prasowe Banku Pocztowego poinformowało, że nie będzie on pobierał od swoich klientów opłat za konta oszczędnościowe. Dotyczy to zarówno Pocztowego, jak i EnveloBanku. W tym drugim przypadku klient musi jednak posiadać ROR. Instytucja przyznała, że jej decyzja to reakcja na sygnały docierające od klientów, ale przekonuje też, że z uwagi na niskie stopy procentowe nie może utrzymywać wielu darmowych usług. W tym przypadku przychyli się jednak do opinii klientów i przynajmniej do końca roku nie będzie pobierać opłat.
Wcześniej Pocztowy informował, że od września nie będzie pobierał opłat tylko wówczas, gdy na koncie oszczędnościowym nie ma środków. To jedna z szeregu zmian, jakie w ostatnim czasie zapowiedział bank. Już na początku czerwca mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Pocztowy wprowadza nowe rachunki i podnosi ceny starych. Obok informacji o podwyżkach zakomunikowano wówczas wprowadzenie płatności mobilnych Blik.
Zaledwie wczoraj bank ogłosił natomiast podwyżki opłat dla klientów prowadzących firmy. Warto wspomnieć, że od sierpnia wzrosną opłaty za przelew wewnętrzny zlecony w placówce lub przez contact center z 5 zł na 10 zł, przelew natychmiastowy zlecany w każdym kanale kontaktu – z 10 na 20 zł, przelew SWIFT – z 0,25 proc. (min. 25 zł, maks. 200 zł) na 0,3 proc., (min. 30 zł, maks. 300 zł), ustanowienie lub zmianę zlecenia stałego i polecenia zapłaty w placówce – z 5 zł na 10 zł i wpłatę gotówki realizowaną w placówce – z 5 zł na 10 zł. Więcej szczegółów znajdziecie pod tym adresem.