Rozwiązanie będzie wdrożone w kilkunastu krajach na kilku kontynentach. Polski na razie nie ma na liście
Mastercard poinformował o wprowadzeniu rozwiązania, które ma usprawnić zakupy na platformie Amazon. Organizacja wdroży technologię tokenizacji dla kart płatniczych klientów giganta e-commerce w 12 krajach: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Holandii, Hiszpanii, Turcji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Amazon zacznie korzystać z tokenów Mastercard w płatnościach przed końcem 2020 r.
Za sprawą zastąpienia danych karty konsumenta tokenem, czyli innym ciągiem cyfr, informacje o płatności są unikatowe dla danej transakcji. Mogą być używane tylko przez uprawnionego do tego sprzedawcę. W przeciwieństwie do plastików, tokeny cyfrowe nie tracą ważności — gdy klient otrzymuje od banku nową kartę, dane uwierzytelniające tokenu są automatycznie aktualizowane. Eliminuje to konieczność ponownego wprowadzania numerów kart.
Podstawę rozwiązania stanowi usługa Mastercard Digital Enablement Service (MDES), eliminująca zarządzanie danymi kart. MDES działa dla kart Mastercard wydawanych przez ponad 2600 instytucji finansowych na całym świecie i jest dostępna u 1200 podmiotów z innych branż ubiegających się o otrzymanie tokenu. Firma zaznacza, że popularność tokenizacji kart zapisanych przez sprzedawców szybko rośnie, a Mastercard nawiązuje współpracę z kolejnymi markami, dzięki czemu rozwiązanie jest dostępne na coraz większą skalę.