Tradycyjnie najwięcej klientów mobilnych ma największy detalista – PKO BP
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że największe banki działające na polskim rynku miały na koniec marca bez mała 14,5 mln aktywnych klientów mobilnych. Aktywnych, czyli takich, którzy przynajmniej raz miesięcznie logowali się w ub. kwartale na rachunek za pomocą urządzenia mobilnego przez aplikację albo przeglądarkę. To o ponad 600 tys. więcej niż w grudniu 2019 r. i o ok. 3 mln więcej niż w marcu ubiegłego roku.
Pierwsze miejsce w statystyce, podobnie jak w poprzednich kwartałach, zajmuje PKO BP. Na koniec marca bank ten miał ok. 3,6 mln klientów mobilnych, ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Drugi w zestawieniu jest mBank, który mógł się pochwalić posiadaniem 2,3 mln klientów mobilnych (ok. 50 tys. więcej w porównaniu z grudniem 2019 r.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się ING, Pekao, Santander i Millennium.
Cashless.pl zbiera też dane dotyczące klientów określanych mianem mobile only. To osoby, które na swoje konta logują się wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W ubiegłym kwartale klientów korzystających w ten sposób z usług bankowych było 6,5 mln – niewiele więcej niż kwartał wcześniej. Brak znaczącego wzrostu to efekt przede wszystkim danych z mBanku, który zaraportował zmniejszenie liczby klientów mobile only. W marcu miał ich ok. 970 tys., podczas gdy w grudniu 2019 r. – ponad 1,2 mln.
Podobnie jak w przypadku klientów mobilnych również w statystyce mobile only przoduje PKO BP. W I kw. 2020 r. obsługiwał ich ponad 1,7 mln – o ok. 50 tys. więcej niż w grudniu 2019 r. Na kolejnych pozycjach znajdują się ING, opisany już mBank oraz Millennium, Santander i Pekao.