Rozwiązanie do zarządzania środkami na razie będzie dostępne jedynie w USA
Samsung Money by SoFi to nowa usługa koreańskiej korporacji technologicznej. Firma anonsowała ją na początku maja, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. Teraz podano więcej szczegółów. Rozwiązanie zintegrowane z Samsung Pay pojawi się latem na rynku amerykańskim i na razie niewiele wskazuje na to, by miało zawitać do Polski. Jak sugeruje nazwa, Koreańczycy współpracują przy tym projekcie z fintechem SoFi. Drugim partnerem jest Mastercard.
Na swojej stronie internetowej Samsung zapewnia, że oferuje klientom prosty i bezpieczny sposób na zarządzanie codziennymi finansami. Udostępniony rachunek (może być współdzielony) będzie bezpłatny. Użytkownik może też liczyć na darmowe korzystanie z ponad 55 tys. bankomatów na terenie USA. Tradycyjna karta debetowa nie będzie zawierała numeru, daty ważności i kodu CVC. Jeżeli klientowi będą potrzebne te informacje, znajdzie je w aplikacji Samsung Pay. Oprócz standardowej karty może też korzystać z wirtualnej.
Do dyspozycji użytkowników aplikacji oddany zostanie zestaw dodatkowych funkcji: od możliwości przejrzenia stanu konta i ostatnich transakcji, przez oznaczenie podejrzanych aktywności, po zmianę numeru PIN i czasowe lub całkowite zablokowanie karty. Wszystko to wykonuje się wyłącznie przy użyciu telefonu – klient nie musi iść do placówki czy dzwonić na infolinię.
Koreańczycy sporo uwagi poświęcają kwestii "nagradzania" klienta. Dotyczy to m.in. oszczędzania – oprocentowanie środków ma być wyższe od średniego oferowanego na krajowym rynku. W czasach kryzysu może się to okazać dodatkowym magnesem przyciągającym klientów. Ci ostatni mogą przystąpić do programu Samsung Rewards i zdobywać punkty za każdą płatność wykonaną z pomocą Samsung Pay. Gdy uzbiera się ich wystarczająca liczba, mogą być wymienione na pieniądze, które trafią na konto Samsung Money by SoFi.