Jeżeli ktoś skorzystał z fikcyjnej oferty, powinien jak najszybciej skontaktować się z bankiem
Getin opublikował na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych komunikat, w którym ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod tę instytucję. Przestępcy uruchomili na Facebooku fikcyjną kampanię, w której oferują klientom 900 zł. Warunkiem jest skorzystanie z linku zawartego w ogłoszeniu. Łatwo się domyślić, że to kolejny przejaw phishingu – link prowadzi do strony wyłudzającej dane do logowania w bankowości elektronicznej.
Bank przypomina, że w korespondencji wysyłanej do klientów nigdy nie załącza linków kierujących do strony logowania. To samo dotyczy załączników – mogą one zawierać złośliwe oprogramowanie, które pomoże przestępcom wykraść loginy i hasła bankowości online, dane osobowe, a finalnie także pieniądze. Getin informuje klientów, którzy próbowali skorzystać z fikcyjnej oferty, że powinni niezwłocznie skontaktować się z infolinią banku.
Oszuści nieustannie podejmują próby wyłudzenia pieniędzy od klientów banków, telekomów czy sklepów internetowych, o czym informują zarówno te podmioty, jak i organy ściągania. Niedawno policja i Związek Banków Polskich opublikowały ostrzeżenie kierowane do właścicieli małych i średnich firm korzystających z bankowości elektronicznej. Dotyczyło właśnie zjawiska wyłudzania pieniędzy, tym razem przy okazji akcji wypłat środków z tzw. Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju. Wcześniej grupa polskich banków ostrzegała przed nasilającym się zjawiskiem vishingu.