Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Efekt pandemii: co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w internecie

Z badania przeprowadzonego przez Accenture wynika także, że ponad połowa ankietowanych zamierza ograniczyć wizyty w galeriach handlowych

Co piąty Polak podczas pandemii koronawirusa po raz pierwszy kupił coś w internecie. Wynika to z badania konsumentów w Polsce dla kategorii moda, uroda i elektronika przeprowadzonego przez Accenture i Fashion Biznes – donosi agencja ISB News. W kwietniu najpopularniejszymi kategoriami e-commerce były uroda i moda. Ponad połowa zakupów produktów do pielęgnacji ciała wynikała z bieżącej sytuacji, to jest zamknięcia salonów fryzjerskich i kosmetycznych.

Przeczytajcie także: PayPal wprowadza płatności wykorzystujące kody QR

W przypadku mody zakupy nie wynikały jedynie z potrzeb. Równie często były efektem promocji lub reklamy obejrzanej w internecie. Jedna trzecia konsumentów potrzebowała elektroniki, ale tyle samo osób zrezygnowało w tym czasie z nabycia tego typu produktów. Wpływ na to mógł mieć fakt, że elektronika jest droższa od artykułów z pozostałych kategorii. Z badania wynika także, iż średnio 40 proc. ankietowanych przedkłada darmową dostawę nad krótszy czas realizacji zamówienia. Na szybkich dostawach najbardziej zależy ludziom z pokolenia Z, czyli urodzonym po roku 1995.

Z badania Accenture wynika, że jakość produktu ma znaczenie dla ponad 90 proc. ankietowanych z generacji Z. Dla pozostałych grup wiekowych jest to około 80 proc. Ponad 60 proc. respondentów zwraca uwagę na to, czy produkt jest ekologiczny, nietestowany na zwierzętach. Lokalność marki ma największe znaczenie dla badanych powyżej 55. roku życia (41 proc.).

Przeczytajcie także: BNP Paribas pracuje nad nowym systemem dla firm

Istotne wydaje się to, że ponad 55 proc. respondentów zamierza ograniczyć wizyty w galeriach handlowych w obawie o bezpieczeństwo. Accenture przekonuje, że branża handlowa musi dostosować się do nowych warunków. Ważne będą m.in. zapewnienie bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i pracownikom, właściwa komunikacja, łączenie różnych kanałów sprzedaży czy ewolucja oferty produktowej.

Źródło: isbnews.pl via money.pl

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies