Firma wyciąga takie wnioski na podstawie natężenia ruchu w sklepach spożywczych
Mastercard ujawnił dane dotyczące handlu w sklepach spożywczych na terenie Polski. Wynika z nich m.in., że w ubiegłym tygodniu można było zaobserwować zanik efektu godzin dla seniorów, polegającego na zmniejszeniu ruchu w godzinach od 10:00 do 12:00. Proces następował stopniowo, ponieważ część klientów przez jakiś czas respektowała wcześniejsze obostrzenia. Najbardziej widoczne było to w przypadku transakcji przeprowadzanych w sklepach osiedlowych.
Na początku maja Mastercard udostępnił narzędzie KiedyDoSklepu.pl, które analizuje trendy zakupowe i pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach. Dzięki temu klienci mogą zaplanować zakupy tak, by łatwiej im było utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych konsumentów. Wszystko to wynika oczywiście z trwającej pandemii koronawirusa. Strona internetowa stworzona przez organizację pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki czemu wyniki są bardziej dokładne.
Śledzenie ruchu transakcyjnego pozwoliło firmie zaobserwować zachodzące zmiany w zachowaniach zakupowych w sklepach spożywczych. Przed ogłoszeniem kwarantanny szczyt zakupowy następował w nich o 16.00. W tygodniu przed wprowadzeniem godzin dla seniorów, odnotowano dwa szczyty zakupowe: w okolicach 11:00 i 15:00. Kiedy już wprowadzono godziny dla seniorów, największe natężenie ruchu przesunęło się na 12:00 oraz 9:00. W pierwszym tygodniu maja, po zniesieniu godzin dla seniorów, zaobserwowano kolejną zmianę: szczyt zakupowy przesunął się ponownie na godz. 15:00.