Nest był jednym z pierwszych banków w Polsce umożliwiających zakładanie konta przez wideoweryfikację, ale później zawiesił oferowanie tej usługi
Nest Bank poinformował dzisiaj o przywróceniu usługi zdalnego zakładania konta przy wykorzystaniu wideoweryfikacji. Instytucja wyjaśniła jednocześnie, jak należy się do tego przygotować. Nowy klient musi posiadać dowód osobisty oraz telefon. Bank prosi też, by sprawdzić, czy urządzenie wykorzystywane podczas połączenia ma sprawne i włączone kamerę oraz dźwięk. Rozmowę można przeprowadzić z pomocą najpopularniejszych przeglądarek internetowych.
Wideoweryfikacja w Nest nie jest niestety usługą 24/7 – klient może z niej skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Nest zaznacza, że w trakcie całego procesu osoba zakładająca konto musi przebywać sama w dobrze oświetlonym pomieszczeniu (wyjątkowo osobie zakładającej konto mogą towarzyszyć dzieci, które wymagają obecności dorosłego). Bank zaleca, by połączenie z konsultantem wykonać z domu i informuje, że przeprowadzenie rozmowy z miejsca publicznego (park czy kawiarnia) nie jest możliwe.
Warto przypomnieć, że Nest był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który umożliwił klientom zakładanie rachunków przez wideoweryfikację. Później jednak funkcja ta została wyłączona. Instytucja nie podała przyczyny zawieszenia usługi. Natomiast konkurencja w ostatnim czasie przyspieszyła prace nad usługami zdalnego otwierania rachunków. W większości zdecydowano się jednak na inne rozwiązanie niż Nest – banki preferują wykonanie zdjęcia dowodu osobistego oraz selfie. Na wdrożenie takiej usługi zdecydowały się Pekao, Credit Agricole, Millennium, BNP Paribas czy ING.