Aliexpress ocenia polski rynek jako jeden z najważniejszych w Europie
Dyrektor ds. rozwoju w Aliexpress w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Łukasz Dwulit, w rozmowie z agencją informacyjną ISB News zdradził plany reprezentowanej przez siebie firmy związane z inwestycjami na polskim rynku. Przedstawiciel platformy zaznaczył, że w nieodległej przyszłości skupi się ona szczególnie na ulepszaniu metod płatności w Polsce oraz zacieśnianiu współpracy z tutejszymi bankami. Nie sprecyzował jednak, jakie konkretne działania zostaną podjęte.
Dwulit stwierdził, że Polska jest dla Aliexpress jednym z kluczowych rynków w Europie. Warto przypomnieć, że w grudniu 2019 roku pod względem popularności aplikacji mobilnych apka Aliexpress wyprzedziła aplikację Allegro, która to firma uznawana jest za lidera polskiego rynku e-commerce. W przywołanym okresie z Aliexpress skorzystało 20 proc. użytkowników smartfonów z Polski, podczas gdy z apki Allegro – 15 proc.
Przedstawiciel Aliexpress potwierdził także to, o czym mówi się już od kilku tygodni – pandemia koronawirusa stała się motorem napędowym dla e-commerce. Platforma Aliexpress zanotowała duży wzrost zainteresowania produktami przeznaczonymi do walki z wirusem, ale też w kategoriach samochodowych czy tych związanych z remontowaniem domu i ogrodnictwem. Dwulit zadeklarował, że jego firma dostosowuje się do obecnej sytuacji i optymalizuje łańcuchy dostaw.
Źródło: ISB News