Rozwiązanie polega na nadaniu i odbiorze przesyłki w tym samym paczkomacie
Inpost poinformował w komunikacie prasowym o wprowadzeniu nowej usługi: "Podaj dalej". Firma przekonuje, że zapewnia korzystne warunki cenowe dla przesyłek, które zostały nadane i odebrane w tym samym paczkomacie. Rozwiązanie ma być wygodne szczególnie dla małego e-handlu, działającego lokalnie. Dodatkowo jest bezkontaktowe, co ma znaczenie w czasie pandemii.
Przedsiębiorcy decydujący się na tę usługę będą mogli umieszczać przesyłki w maszynach w pobliżu swojej siedziby w dogodnym dla siebie czasie. Z kolei klient nie musi pojawiać się w punkcie odbioru w określonych godzinach – paczkomat działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Usługa jest skierowana do podmiotów, które podpisały umowę z Inpostem.
Aby skorzystać z nowej możliwości, należy wygenerować etykietę adresową z wybranym paczkomatem odbiorczym (jednocześnie jest on maszyną nadawczą). Firma instruuje, że można to zrobić z pomocą Managera Paczek lub innego narzędzia do tworzenia przesyłek. Kolejny krok polega na umieszczeniu przesyłki w paczkomacie. Wkrótce odbiorca powinien otrzymać powiadomienie o możliwości odebrania przesyłki. W sytuacji, gdy przesyłka zostanie nadana w innej maszynie niż ta wybrana, firma naliczy cenę standardową, a przesyłka zostanie dostarczona do pierwotnie wybranego paczkomatu.
Inpost podkreśla w swym komunikacie, że usługa nie jest dostępna dla klientów korzystających z płatności pre-paid oraz dla przesyłek nadawanych w ramach usługi Inpost Allegro Paczkomaty 24/7. Jednocześnie operator logistyczny poinformował, że w związku z wprowadzeniem nowej usługi zaktualizował cennik, który można znaleźć na inpost.pl. Cena usługi "Podaj dalej" mieści się w przedziale między 4,49 a 6,49 zł w zależności od gabarytów przesyłki. Standardowa usługa paczkomatowa kosztuje min. 8,99 zł.