Wprowadzenie takiej usługi mBank zapowiedział kilka tygodni temu, gdy w wyniku rozwoju pandemii przyspieszył wdrożenie kilku innych nowości technologicznych dla klientów korporacyjnych
mBank poinformował w komunikacie prasowym o możliwości zdalnego zakładania rachunku w tej instytucji. Bank daje ją klientom korporacyjnym, a proces przygotowano w związku z epidemią koronawirusa i potrzebą ograniczania osobistego kontaktu. Instytucja zapewnia jednak, że każdy klient może liczyć na mailowe i telefoniczne wsparcie doradcy. Obie strony podpisują dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
mBank zaanonsowane dziś rozwiązanie kieruje do podmiotów uprawnionych do korzystania z systemu CompanyNet. Mowa więc nie tylko o spółkach wpisanych do KRS, ale także osobach fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą o odpowiednio dużej skali. Natomiast mikroprzedsiębiorcy wciąż nie mogą zdalnie zakładać w mBanku rachunku. Podobnie jak klienci indywidualni. Instytucja odpowiedni proces wykorzystujący wideoweryfikację oferowała swego czasu, ale później z tego się wycofała.
Warto przypomnieć, że w związku z pandemią mBank zrezygnował z pobierania prowizji od transakcji przyjętych za pomocą bramki płatniczej Paynow Zerowa stawka ma obowiązywać do odwołania. Ze względu na obecną sytuację banki wdrażają też coraz więcej zdalnych procesów. Możliwość podpisywania umów na odległość przez firmy wprowadziły już m.in. Millennium i Pekao, wcześniej działało to w ING.