Klienci Pekao i PKO mają problem z zalogowaniem się na rachunki oraz korzystaniem z niektórych instrumentów płatniczych
Dwa największe banki – PKO oraz Pekao – zmagają się z problemami technicznymi m.in. w bankowości internetowej i mobilnej oraz obsłudze płatności kartami. Czytelnicy cashless.pl zgłaszają utrudnienia od kilku godzin, informacje na ten temat można znaleźć także w mediach społecznościowych. Potwierdzają to biura prasowe obu instytucji.
Z komunikatu przesłanego przez PKO wynika, że nadal występują utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO i w korzystaniu z Blika. Bank zachęca klientów do logowania się na konto przez serwis internetowy iPKO oraz do płacenia kartami. Jednocześnie przeprasza za niedogodności i informuje, że pracuje nad jak najszybszym przywróceniem działania IKO. Brakuje jednak deklaracji, kiedy sytuacja powinna wrócić do normy.
Z kolei Pekao potwierdził, że wystąpiły chwilowe trudności w wykonywaniu transakcji kartami płatniczymi oraz w autoryzacjach transakcji. Jednak w tym przypadku problem techniczny został podobno usunięty – bank informuje o przywróceniu pełnej funkcjonalności systemów i zapewnia, że klienci mogą bez przeszkód korzystać z kart oraz płatności bezgotówkowych.
Warto wspomnieć, że oba banki w ubiegły weekend prowadziły prace techniczne w swoich systemach.
AKTUALIZACJA
Po godzinie 16 także biuro prasowe PKO poinformowało o usunięciu awarii.