Póki co za zdalne zakupy w apce Polomarketu płaci się w kasie sklepu, ale sieć pracuje nad opcją płatności mobilnych
Serwis Wiadomości Handlowe poinformował, że sieć supermarketów Polomarket uruchomiła e-sklep. Wykorzystała do tego swoją aplikację mobilną dostępną na platformach App Store i Google Play. Na razie rozwiązanie działa w modelu click & collect, czyli "zamów i odbierz", ale sieć pracuje już nad możliwością dostarczania zakupów do domu klienta. Pomóc ma w tym inna firma.
Jak robi się e-zakupy w Polomarkecie? Korzystając z aplikacji klienci mogą wybierać produkty z każdej kategorii asortymentowej. Następnie należy wybrać miejsce odbioru, czyli jeden z ponad 280 sklepów sieci. Płaci się w sklepie, można użyć gotówki, telefonu lub karty. W aplikacji dostępny będzie zbiorczy kod QR, pod którym zapisano zakupy – z jego pomocą szybciej wygeneruje się paragon i zamknie transakcję. Wkrótce ma być możliwa płatność mobilna bezpośrednio w aplikacji, bo Polomarket pracuje nad udstępnieniem takiej innowacji.
Rozwiązanie typu "zamów i odbierz" zaczęły niedawno wprowadzać dwie inne sieci działające na polskim rynku: Żabka i Stokrotka. Z kolei Biedronka nawiązała współpracę z operatorem aplikacji Glovo i umożliwia zamawianie zakupów do domu. Podobne rozwiązanie wprowadził Carrefour. Nowe formy sprzedaży mają związek z pandemią koronawirusa i kierowanymi do społeczeństwa apelami o ograniczenia kontaktów z innymi osobami.