Rozwój sieci lodówkomatów może przyspieszyć w związku z pandemią koronawirusa
Prezes Inpostu poinformował na swoim profilu w portalu Linkedin, że jego firma pozyskała dużego partnera w obszarze dostaw świeżej żywności do lodówkomatów. Nazwa nie pojawiła się w samym wpisie, ale na towarzyszącej mu grafice widać logo Auchan. Brzoska jednocześnie podkreślił, że Inpost dostrzega duży potencjał w internetowym handlu żywnością i zamierza, jak to określił, odcisnąć na nim swoje piętno.
Historia lodówkomatów na polskim rynku jest dość długa, doniesienia dotyczące tych maszyn pojawiały się już w roku 2015. Projekt rozwijał się jednak dość powoli. W lipcu ubiegłego roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Inpost wiąże z automatami do przechowywania żywności spore nadzieje z powodu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. Od tamtego czasu pojawiały się doniesienia o rozpoczęciu bądź zakończeniu przez Inpost współpracy w tym obszarze z kolejnymi partnerami, ale przełomu nie było. Być może rozwój sieci lodówkomatów przyspieszy w związku z pandemią i zmianą przyzwyczajeń zakupowych Polaków.
Warto przypomnieć, że eksperymenty z automatami do przechowywania żywności prowadziły na polskim rynku także inne firmy. W roku 2015 głośno zrobiło się o wspólnym projekcie Merlina, Almy i firmy Coolomat, ale te podmioty kolejno rezygnowały z planu stawiania maszyn w polskich miastach. Ostatecznie z lodówkomatami rywalizować chciał sam Coolomat, lecz na początku tego roku pojawiły się doniesienia, że i on wypowiedział umowy partnerom i wycofuje się z polskiego rynku.