Pocztowy będzie kolejnym bankiem, który zamierza wprowadzić nowy, zdalny proces pozyskiwania klientów
Prezes Banku Pocztowego Robert Kuraszkiewicz w rozmowie z agencją informacyjną ISB News zapowiedział, że instytucja już w III kw. br. wprowadzi możliwość w pełni zdalnego zakładania konta przy wykorzystaniu rozwiązań biometrycznych. Na decyzję o tego rodzaju wdrożeniu wpływ miała zapewne pandemia koronawirusa, która utrudnia pozyskiwanie klientów w tradycyjny sposób, a więc w oddziałach oraz za pośrednictwem firm kurierskich.
Prezes Banku Pocztowego nie zdradził więcej szczegółów na temat planowanego wdrożenia. Natomiast konkurencyjne banki, które już oferują klientom możliwość zakładania nowych rachunków online, stosują dwa rozwiązania. Pierwszym jest wideoweryfikacja, czyli możliwość potwierdzania tożsamości klienta składającego wniosek o nowy rachunek za pośrednictwem połączenia wideo. Drugie rozwiązanie to identyfikacja za pomocą selfie i porównania go ze zdjęciem klienta w dowodzie osobistym.
Warto przypomnieć, że na udostępnienie klientom możliwości zdalnego zakładania rachunków zdecydowało się w ostatnim okresie kilka instytucji. Za pomocą selfie konto można założyć m.in. w BNP Paribas, Millennium czy Credit Agricole. Wcześniej możliwość otwierania rachunków przez wideoweryfikację lub selfie wprowadziły m.in. Alior i Santander. Pilotażowe działania na tym polu prowadzi także ING. Można więc uznać, że dziś zakładanie i aktywacja rachunków przez bankowość elektroniczną staje się powoli standardem rynkowym.