Operator Blika w czasie pandemii promuje rozliczenia przelewem na numer telefonu
Blik przyłącza się do apelu o pozostanie w domach, ale jednocześnie promuje akcję #shopsharing. Jej celem jest ograniczenie liczby osób w sklepach. Inicjatywa zakłada, że zakupy dla znajomych, krewnych czy sąsiadów może zrobić jedna osoba. W ten sposób zmniejsza się ryzyko zakażenia koronawirusem. Promująca to kampania prowadzona jest w internecie, a jej twarzą został MC Silk.
Polski System Płatności, czyli operator Blika, zachęca nie tylko do pomagania innym, ale też rozliczania się z nimi w sposób bezgotówkowy. A ułatwić to może usługa przelewu na numer telefonu. Oferuje ją większość banków, użytkownicy nie muszą się obawiać ukrytych kosztów. Pieniądze do odbiorcy trafiają natychmiast, a wystarczy do tego aplikacja mobilna banku. W tym przypadku nie trzeba się zastanawiać, czy bezpieczniej jest płacić kartą czy gotówką.
Pomysłodawcy akcji #shopsharing chwalą się, że udało im się zrealizować ten projekt od podstaw w zaledwie kilka dni i to całkowicie online. Stoją za nim agencja Change Serviceplan oraz firma produkcyjna Media Ready (obie należą do Group One).
Warto przypomnieć, że z danych zaprezentowanych jakiś czas temu przez operatora systemu Blik wynika, iż ze względu na pandemię zwyczaje zakupowe Polaków już uległy zmianie. Uzytkownicy Blika korzystali z niego w marcu częściej w dwóch kategoriach zakupowych: RTV i AGD oraz chemia gospodarcza. Najwięcej straciły natomiast usługi transportowe oraz imprezy biletowane i serwisy bukmacherskie.