Operator paczkomatów przekonuje, że wdraża takie rozwiązanie jako pierwszy w Polsce
Inpost poinformował w komunikacie o wprowadzeniu nowego rozwiązania w zakresie obsługi klientów. Ci ostatni mogą już zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat czy numer do kuriera za pośrednictwem WhatsAppa. Wystarczy w komunikatorze wysłać wiadomość na numer +48 722 444 000. To działanie ma na celu nie tylko ułatwienie komunikacji, ale też zwiększenie rotacji przesyłek w automatach firmy.
Spółka podkreśla w komunikacie, że zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe jest obecnie bardzo duże, co mogą potwierdzać dane Blika na temat handlu e-commerce w marcu. Na czas pandemii koronawirusa Inpost rekomenduje klientom m.in. wybór dostawy przesyłki do paczkomatu, a nie przez kuriera. Odbierając paczkę, klient nie powinien dotykać panelu sterującego – skrytkę można otworzyć z pomocą darmowej aplikacji na smartfony. Firma zaleca także zdalny kontakt z kurierem i podanie mu kodu odbioru, dzięki czemu przesyłka może być zostawiona pod drzwiami.
Jeżeli ktoś nie jest pewien, jak odebrać paczkę zachowując maksimum bezpieczeństwa, najlepiej skontaktować się z przedstawicielem firmy, np. kurierem. Alternatywę stanowi ChatBot Mat działający nie tylko na WhatsAppie, ale też na Messengerze oraz w Asystencie Google (rozmowę zaczyna się od wywołania bota frazą "Porozmawiaj z Inpost"). W przyszłości bot powinien sam przesyłać użytkownikom informacje dotyczące paczki.
Firma podkreśla, że zależy jej na ekspresowym realizowaniu dostaw i apeluje o jak najszybsze odbieranie przesyłek z maszyn. Warto przypomnieć, że w związku z pandemią Inpost przyspieszył start usługi "Paczka w Weekend" umożliwiającej dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele.