Smartwatche żeglarskie quatix 6 posiadają wiele przydatnych funkcji w tym Garmin Pay, ale są dosyć drogie
Garmin zaprezentował smartwatche z serii quantix 6. Zegarki stworzono z myślą o żeglarzach i miłośnikach pozostałych sportów wodnych. Producent zapewnił im 1,3-calowy wyświetlacz LED umieszczony w kopercie o średnicy 47 mm. Urządzenie może pracować 24 godziny w trybie GPS i do 14 dni w trybie smartwatcha. Sprzęt wyposażono także w funkcję Garmin Pay, dzięki której możliwe są płatności zbliżeniowe.
Wodoszczelne zegarki (do 100 m głębokości) zapewniają m.in. łączność z urządzeniami pokładowymi Garmin (plotery nawigacyjne). Zegarek umożliwia zdalne sterowanie autopilotem, kontrolowanie danych rejsowych na ekranie czy korzystanie ze wskazówek regatowych. Smartwatch oferuje aktualne tabele pływów i ma możliwość ustawienia alarmu kotwicznego. Z pomocą wbudowanej aplikacji Fusion-Link Lite użytkownik może zmieniać ustawienia pokładowego systemu multimedialnego.
Producent pomyślał również o fanach innych sportów: od wędkarstwa, przez pływanie i kajakarstwo, po golf oraz kolarstwo górskie. Zegarek posiada funkcję całodobowego monitorowania aktywności. Sensor Pulse Ox mierzy poziom saturacji, zagwarantowano też nadgarstkowy pomiar tętna. Wszystko to sprawia, że urządzenie może udostępniać dane dotyczące m.in. poziomu stresu czy snu. Do tego dochodzą powiadomienia o połączeniach, wiadomościach tekstowych czy e-mailach trafiających na smartfon. Na urządzeniu można przechowywać do 2 tys. utworów muzycznych. Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.
Smartwatch quatix 6 jest dostępny w dwóch wersjach. Podstawowy model został wyposażony w obudowę i przyciski ze stali nierdzewnej oraz silikonową opaskę. Trzeba za niego zapłacić 699 euro (około 3200 zł). Wersja quatix 6 Titanium posiada odporną na zarysowania szafirową soczewkę, a przyciski, obudowa i bransoleta zostały wykonane z tytanu. Oznacza to oczywiście wzrost ceny, za zegarek trzeba zapłacić 999 euro, czyli ponad 4,5 tys. zł. Oba modele powinny niebawem pojawić się w sprzedaży.