Konduktorzy z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa otrzymali terminale szybciej, niż to pierwotnie planowano
Koleje Dolnośląskie poinformowały w komunikacie o możliwości płatności kartą lub telefonem we wszystkich pociągach tego przewoźnika. Drużyny konduktorskie zostały wyposażone w 240 mobilnych terminali płatniczych, co oznacza, że każdy konduktor otrzyma własne urządzenie. Spółka apeluje do pasażerów, by korzystali z tego rozwiązania tak często, jak to możliwe.
Terminale w pociągach były testowane od początku lutego i proces ten miał potrwać do końca kwietnia. Po trzech miesiącach sprawdzania rozwiązania planowano podjąć decyzję o wprowadzeniu go na stałe. Zdecydowano jednak o przyspieszeniu wdrożenia ze względu na epidemię koronawirusa. Płatności bezgotówkowe są ostatnio bardzo mocno promowane właśnie ze względów sanitarno-epidemiologicznych, ale na razie brakuje jednoznacznych dowodów na to, że korzystanie z kart czy telefonów jest bezpieczniejsze niż korzystanie z gotówki.
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich mają do dyspozycji kilka innych możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Oferta przewoźnika jest dostępna w internetowym systemie sprzedaży eKD, na platformie KOLEO oraz w aplikacji mobilnej SkyCash. Natomiast pod koniec stycznia mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że o zakupie 1250 nowych terminali płatniczych poinformowała firma PKP Intercity.