eService w poradniku pisze o konieczności dezynfekowania sprzętu, a zwłaszcza klawiatur. Instruuje też, jak należy postępować, by ograniczyć zagrożenie
Spółka eService postanowiła przypomnieć, że dbałość o czystość terminali płatniczych, PIN-padów oraz pozostałych elementów systemów kasowych, to jeden z warunków zwiększenia bezpieczeństwa epidemiologicznego. Firma zwraca uwagę na konieczność dezynfekowania sprzętu, a zwłaszcza klawiatur. Instruuje też, jak należy postępować, by ograniczyć zagrożenie, na które narażeni są zarówno klienci, jak i osoby obsługujące urządzenia.
Płatności bezgotówkowe mają zapewniać większe bezpieczeństwo niż gotówka, gdy mowa o rozprzestrzenianiu się koronawirusa, ale i to rozwiązanie nie chroni w 100 proc. Terminale i PIN-pady każdego dnia dotykane są przez setki osób i należy nieustannie dbać o ich czystość. eService przygotował specjalny poradnik na temat tego w jaki sposób to robić.
Spółka radzi więc w pierwszej kolejności w jaki sposób przygotować się do czyszczenia urządzenia, jakich środków chemicznych do tego używać, a czego absolutnie stosować nie można, czyli jak wyczyścić i zdezynfekować terminal płatniczy, aby go nie uszkodzić. Cały poradnik znajdziecie pod tym adresem.
Spółka przypomniała także, że terminale płatnicze można zamawiać zdalnie, a całą procedurę uda się zrealizować za pośrednictwem jednej strony internetowej. Warto przypomnieć, że serwis cashless.pl dowiedział się wczoraj od Joanny Sekleckiej, prezes eService i jednocześnie szefowej Komitetu Agentów Rozliczeniowych, że w ciągu kilku najbliższych dni pierwsze terminale płatnicze działające na polskim rynku umożliwią przyjmowanie transakcji bezdotykowych do 100 zł bez konieczności autoryzacji ich kodem PIN. I te działania mają związek z zapobieganiem rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa.