PKO obchodzi siódme urodziny aplikacji IKO
Bank PKO w związku z 7. rocznicą uruchomienia IKO, ujawnił statystyki dotyczące korzystania z tej aplikacji mobilnej. W tym czasie użytkownicy logowali się do niej 2 mld razy i wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę 12 mld zł. Pierwszy milion klientów korzystających z tej usługi odnotowano pod koniec 2016 roku. Dzisiaj ich liczba wynosi już blisko 4,5 mln. Według danych sklepu Google Play, IKO jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w naszym kraju, przekroczyła barierę 5 mln pobrań.
Aplikacja została uruchomiona 7 marca 2013 roku i w ciągu pierwszych prawie 10 miesięcy wykonano w niej 260 tys. transakcji. W całym roku 2019 było ich już ponad 170 mln. Co godzinę klienci PKO i Inteligo logują się do apki średnio ponad 100 tys. razy. Tymczasem w pierwszym pełnym roku działania IKO (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys. Aplikacja jest używana najczęściej do przelewów (170 w każdej minucie), płatności w internecie (co pół sekundy) oraz płatności zbliżeniowych (tu bank nie podaje szczegółów).
Bank wprowadził w ostatnim czasie nowości w aplikacji. Zaliczają się do nich: możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, dostęp do mobilnej autoryzacji czy możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych. Użytkownik może za jej pośrednictwem złożyć wniosek o konto walutowe, limit odnawialny czy kartę kredytową. Instytucja planuje kolejne udogodnienia: płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu Blik (w przypadku płatności powtarzalnych). W najbliższych tygodniach zostanie uruchomiony w IKO asystent głosowy.