W przeciwieństwie do Brytyjczyków i Amerykanów, Polacy rzadko decydują się na e-zakupy w niedzielę
Firma Blue Media opublikowała wyniki badania, z którego wynika, że nawet połowę zakupów w internecie dokonanych w Polsce w 2019 roku zrealizowano w trakcie pracy. W godzinach przedpołudniowych zlecono 29 proc. transakcji, a po południu aż 35 proc. Pod tym względem Polacy wyróżniają się na tle innych nacji.
Najpopularniejszą godziną na zakupy w internecie jest dla Polaków 11.00, a zatem okolice posiłku/kawy. W godzinach przedpołudniowych mieszkańcy innych badanych krajów dokonują zakupów prawie dwa razy rzadziej. W godzinach popołudniowych te różnice nie są już tak wyraźne, ale inne nacje i tak rzadziej niż polscy internauci decydują się na e-zakupy. Drugi moment kulminacyjny handlu online przypada w Polsce na godzinę 20.00, czyli już po pracy i to właśnie tę porę preferują klienci w innych krajach.
Ciekawą jest z pewnością informacja, iż na zakupy online Polacy najczęściej wybierają poniedziałek. Z każdym kolejnym dniem liczba transakcji systematycznie spada i dzieje się tak aż do soboty. Weekend zdecydowanie nie jest czasem na e-commerce, co odróżnia Polaków od mieszkańców innych regionów świata. Dla przykładu ulubionym dniem tygodnia na e-zakupy wśród Brytyjczyków i Amerykanów jest niedziela.