Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kiedy zakupy online? Polacy preferują poniedziałki, najczęściej w czasie pracy

W przeciwieństwie do Brytyjczyków i Amerykanów, Polacy rzadko decydują się na e-zakupy w niedzielę

Firma Blue Media opublikowała wyniki badania, z którego wynika, że nawet połowę zakupów w internecie dokonanych w Polsce w 2019 roku zrealizowano w trakcie pracy. W godzinach przedpołudniowych zlecono 29 proc. transakcji, a po południu aż 35 proc. Pod tym względem Polacy wyróżniają się na tle innych nacji.

Przeczytajcie także: Rozwój odroczonych płatności staje się głównym trendem w e-commerce

Najpopularniejszą godziną na zakupy w internecie jest dla Polaków 11.00, a zatem okolice posiłku/kawy. W godzinach przedpołudniowych mieszkańcy innych badanych krajów dokonują zakupów prawie dwa razy rzadziej. W godzinach popołudniowych te różnice nie są już tak wyraźne, ale inne nacje i tak rzadziej niż polscy internauci decydują się na e-zakupy. Drugi moment kulminacyjny handlu online przypada w Polsce na godzinę 20.00, czyli już po pracy i to właśnie tę porę preferują klienci w innych krajach.

Przeczytajcie także: Amazon ma wejść do Polski ze swoim e-sklepem

Ciekawą jest z pewnością informacja, iż na zakupy online Polacy najczęściej wybierają poniedziałek. Z każdym kolejnym dniem liczba transakcji systematycznie spada i dzieje się tak aż do soboty. Weekend zdecydowanie nie jest czasem na e-commerce, co odróżnia Polaków od mieszkańców innych regionów świata. Dla przykładu ulubionym dniem tygodnia na e-zakupy wśród Brytyjczyków i Amerykanów jest niedziela.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies