Usługa ma przyspieszyć i uprościć proces płacenia. Na razie jest dostępna tylko w USA
Firma Fiserv wzbogaca platformę Clover dedykowaną mniejszym firmom o nowe rozwiązanie: Scan to Pay. Z jego pomocą klient może opłacić np. rachunek w restauracji używając iPhone’a i Apple Pay. Wystarczy, że zeskanuje telefonem kod QR umieszczony na paragonie i zaakceptuje transakcję z pomocą Face ID albo Touch ID.
W komunikatach poświęconych rozwiązaniu podkreśla się, że z punktu widzenia klienta Scan to Pay jest atrakcyjne, ponieważ nie wymaga instalowania na smartfonie dodatkowego oprogramowania. Z kolei restauracje korzystające z tej funkcji mogą przyspieszyć obsługę klientów, co ma znaczenie w lokalach odwiedzanych przez wiele osób.
Dodatkowym atutem rozwiązania jest to, że klient ma dostęp do rachunku na swoim telefonie, a jeśli lokal używa innych narzędzi platformy Clover, może szybko otrzymać komentarz i ocenę obsłużonego gościa. Rozwiązanie ułatwia też proces dawania napiwków a pracownicy lokalu wiedzą, kto już zapłacił, ponieważ informacje na ten temat pojawiają się w chwili zakończenia transakcji na używanym przez nich sprzęcie POS.