Zwycięzcy będą mogli zaprezentować swoje rozwiązania partnerom korporacji SAS
Startup Cup powered by SAS to konkurs organizowany przez SAS i Mastercard w partnerstwie z The Heart, podmiotem budującym nowe spółki technologiczne we współpracy z dużymi firmami. Do udziału w rywalizacji zapraszane są przede wszystkim startupy działające w takich obszarach jak m.in. sztuczna inteligencja, monetyzacja danych, otwarta bankowość czy scoring kredytowy. Uczestnicy przedsięwzięcia powalczą m.in. o nagrodę główną wynoszącą 10 tysięcy dolarów.
Organizatorzy konkursu liczą na to, że pojawią się w nim rozwiązania stanowiące odpowiedź na potrzeby klientów z sektorów bankowego i ubezpieczeniowego. Warunkiem uczestnictwa jest wykorzystanie narzędzi analitycznych SAS. Firma deklaruje przy tym, że podmioty, które zajmą miejsca 1-3 otrzymają na okres 6 miesięcy darmowy dostęp do jej technologii (w tym SAS Viya, SAS ESP, SAS Intelligent Decisioning).
Trzy najlepsze startupy będą też mogły promować swoje pomysły podczas wydarzeń organizowanych przez SAS. Uczestnicy mogą liczyć na mentoring (warsztaty i konsultacje z ekspertami), a docelowo także wsparcie biznesowe obejmujące m.in. dostęp do klientów SAS. Artur Fros, menedżer w SAS Polska, przekonuje, że organizatorzy konkursu chcą pomóc startupom zapewniając dostęp do decydentów ze świata biznesu w Polsce i za granicą.
Konkurs podzielono na dwa etapy. W pierwszym startupy muszą przesłać opis wyzwania biznesowego, z którym chcą się zmierzyć i proponowanego rozwiązania. Od pomysłodawców wymaga się wskazania, w jaki sposób zostaną wykorzystane rozwiązania SAS w ich projekcie. Etap drugi polega na zaprezentowaniu pomysłu przed jury złożonym z przedstawicieli SAS i The Heart. Więcej informacji na temat przedsięwzięcia można znaleźć pod tym adresem.