Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój ekosystemu e-commerce
Największa w Polsce platforma e-commerce, czyli Allegro, poinformowała dziś w krótkim komunikacie, że w roku 2020 zamierza zainwestować 1 mld zł w dalszy rozwój ekosystemu. Firma nie sprecyzowała, na co konkretnie przeznaczy wspomniane środki. Wzmiankowała jedynie, że nowe rozwiązania mają pozwolić budować lepsze doświadczenie kupujących i umożliwią dalszy rozwój biznesu.
Największa platforma handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pochwaliła się także, że jej społeczność tworzy ponad 20 mln zarejestrowanych użytkowników, a sprzedaż w serwisie prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm: od producentów, przez importerów i dystrybutorów, po sklepy. W roku 2019 sprzedawcy dodali w serwisie 40 mln nowych ofert, co zwiększa ich łączną liczbę do 130 mln. Co tydzień rejestrowanych było aż tysiąc nowych kont firmowych.
W ostatnim czasie mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że platforma e-commerce uruchomiła Allegro Gadane, czyli serwis społecznościowy skierowany do kupujących i sprzedających. Nowe narzędzie ma posłużyć do wymiany wiedzy i doświadczeń nie tylko użytkownikom, ale i Allegro. Niedawno okazało się także, że Allegro kupiło od funduszu Fidiasz 100 proc. akcji spółki FinAi. W ramach tej inwestycji platforma e-commerce pozyskała cały zespół pracujący dla polskiego fintechu.