Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Digital Gateways. Nowa, polska spółka Mastercarda i The Heart umożliwi zdalne otwieranie rachunków

Rozwiązanie zostało już wdrożone w Credit Agricole w aplikacji "CA24 Otwórz Konto". Wkrótce trafi też prawdopodobnie do aplikacji BNP Paribas

Platforma Digital Gateways udostępnia gotowe rozwiązania m.in. dla instytucji finansowych – mogą one pozyskać klienta bez jego osobistej wizyty w oddziale. Usługa umożliwia cyfrową weryfikację tożsamości klienta i elektroniczny podpis dokumentów. Narzędzie uruchomione w ramach współpracy The Heart i Mastercard, wykorzystuje technologię dostarczaną przez firmy Autenti oraz Identt. Usługę typu "plug&play" można łatwo zintegrować z infrastrukturą banku.

Przeczytajcie także: Przyznano nagrody w konkursie The Heart Corporate Innovation Awards

Rozwiązanie działa w modelu "white label" i zostało już wdrożone w Credit Agricole w aplikacji "CA24 Otwórz Konto" służącej do zakładania rachunku. Reprezentująca bank Anna Grechowicz-Dorosz przekonuje, że narzędzie cieszy się dużym zainteresowaniem. Do tej pory kilka tysięcy klientów zdecydowało się na założenie konta przez apkę. Cały proces trwa około 15 minut, a docelowo funkcja ma być zintegrowana z aplikacją mobilną banku. W serwisie cashless.pl mogliście przecztać o tym na począku grudnia ubiegłego roku w tekście Credit Agricole wdrożył nową aplikację. Pozwala zdalnie aktywować rachunki.

Aktywacja usługi przez klienta (tzw. onboarding) z wykorzystaniem Digital Gateways składa się z dwóch etapów. Najpierw następuje weryfikacja jego tożsamości (technologię dostarcza Identt) na podstawie udostępnionych danych osobowych, zdjęć dokumentu, a także informacji zapisanych w bankowych bazach danych. System sprawdza dane i decyduje czy użytkownik apki może stać się klientem. Jeśli tak, dochodzi do sfinalizowanie umowy z wykorzystaniem elektronicznego podpisu dokumentów (za to odpowiada Autenti). Nowy klient może od razu skorzystać z usług lub produktów banku.

Przeczytajcie także: Visa i Mastercard mogą być warte po bilion dolarów

Usługa może się łączyć z istniejącymi rozwiązaniami, przewidziano możliwość wprowadzania w niej modyfikacji wymaganych przez konkretną organizację. Może to zainteresować nie tylko banki, ale też ubezpieczycieli, fintechy, e-commerce czy dostawców różnych usług (np. firmy kurierskie). Aleksander Naganowski, dyrektor w polskim oddziale Mastercard Europe, zapewnia, że na Digital Gateways nie kończy się współpraca z The Heart. Kolejne projekty mają już być na etapie zaawansowanych przygotowań. Natomiast wkrótce usługa zdalnego otwierania rachunków bankowych oferowana przez Digital Gateways zostanie prawdopodobnie wdrożona w drugiej instytucji, a więc BNP Paribas. Mogliście przeczytać o tym w tekście Wideoweryfikacja wkrótce w aplikacji BNP Paribas. Bank wykorzysta rozwiązanie firmy Autenti.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies