Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Worldline przejmuje Ingenico. W Europie powstanie nowy, płatniczy olbrzym

Połączona firma będzie jednym z największych na świecie graczy w branży płatniczej

Worldline ogłosił dzisiaj, że przejme firmę Ingenico. Przy okazji transakcji tego francuskiego producenta terminali płatniczych i oprogramowania wyceniono na 7,8 mld euro. Worldline zapłaci za Ingenico gotówką oraz akcjami. Na połączenie obu podmiotów zgodę muszą jeszcze wydać regulatorzy rynku.

Przeczytajcie także: Worldline wprowadza terminal z Androidem

Jeśli korporacje połączą się, nowy płatniczy olbrzym będzie zatrudniał 20 tys. pracowników w 50 krajach. Będzie obsługiwał 1200 instytucji finansowych oraz milion punktów handlowych. Będzie jedną z największych korporacji działających w branży płatniczej na świecie.

Korporacja Worldline nie jest w Polsce zbyt rozpoznawalna, ale zakres jej działalności na rynku płatności elektronicznych jest szeroki. Obejmuje dostawy sprzętu i oprogramowania, analitykę czy ochronę przed fraudami. Nad Wisłą jest obecna m.in. za pośrednictwem firmy SIX Payment, którą przejęła dwa lata temu. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o tym m.in. w tekście Worldline łączy się z SIX Payment Services. SIX Payment działa w Polsce na rynku agentów rozliczeniowych (operatorzy terminali płatniczych). Ingenico jest natomiast największym dostawcą terminali płatniczych na polskim rynku.

Przeczytajcie także: Nowe terminale pojawią się w ofercie Elavonu. Dostarczy je Ingenico

W efekcie ogłoszonego dzisiaj przejęcia, prezesem nowego podmiotu zostanie dotychczasowy szef Worldline Gilles Grapinet, ale przewidziano też wysokie stanowisko dla prezesa Ingenico, Bernarda Bourigeauda. Obecni akcjonariusze Worldline otrzymają 65 proc. udziałów w nowej organizacji. Pozostałe 35 proc. przypadnie udziałowcom Ingenico.

Transakcja ta to kolejny przykład konsolidacji na rynku usług płatniczych. Ma ona przynieść obu firmom oszczędności wywołane efektem skali. Pozwoli im też lepiej bronić się przed działaniami konkurencji – zarówno tej dużej, jak i mniejszych fintechów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies