Obecna kampania jest kontynuacją projektu rozpoczętego przez mBank kilka lat temu
Dziś mBank rozpoczął nową kampanią edukacyjną, dotyczącą bezpieczeństwa w internecie, która jest kontynuacją projektu sprzed kilku lat. Po akcjach Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! oraz Uważni w sieci przyszedł czas na projekt Ludzie są niesamowici. Przygotowane w jej ramach spoty będą emitowane w wielu miejscach: telewizji, internecie i kinach. Kampania będzie też obecna w prasie i na nośnikach zewnętrznych.
Tematem przewodnim jest ludzka brawura, o czym opowiada Aneta Kubik, menedżer mBanku: "W naszych filmach ludzie bawią się z niedźwiedziem, nurkują w przeręblu, wspinają się i spacerują po linie bez asekuracji. Wreszcie pędzą po torze z zawrotną prędkością. Nam te zachowania kojarzą się z innymi, równie niesamowitymi. Klikaniem w niesprawdzone linki i wiadomości. Płaceniem faktur i rachunków bez sprawdzenia numeru konta. Korzystaniem z internetowych "okazji" w nieistniejących sklepach czy wreszcie publikowaniem wrażliwych informacji w sieci".
W krótkich spotach podkreśla się, że te zachowania mogą skutkować utratą danych i pieniędzy. Chociaż o zagrożeniach tego typu mówi się sporo, to wciąż pojawiają się nowe ofiary. I nie są to wyłącznie osoby starsze, które w teorii radzą sobie gorzej w cyfrowym świecie. mBank uruchomił stronę LudzieSaNiesamowici.pl, na której tłumaczy, jak się chronić przed zagrożeniami.