Oferowane przez KIR narzędzie mojeID ma umożliwiać zgłaszanie roszczeń
Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie poinformowało, że jego klienci mogą korzystać z rozwiązania mojeID. Dzięki temu będą mogli w sposób prosty i gwarantujący jednoznacznie uwierzytelnienie potwierdzić tożsamość i uzyskać dostęp do usług online świadczonych przez firmę ubezpieczeniową.
Towarzystwo Open Life to kolejna po Medicover i PGNiG firma, która wprowadziła opcję zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta przez usługę mojeID. Narzędzie dostarczane przez KIR w procesie uwierzytelniania wykorzystuje dane logowania na konto bankowe. Klient jest przekierowywany do swojego banku, a po zalogowaniu powraca zweryfikowany na stronę usługodawcy, w tym przypadku Open Life. Istotne jest to, że administrator danej strony nie ma dostępu do danych logowania, a bank do danych udostępnianych klientowi przez portal zewnętrzny, np. danych medycznych.
Rozwiązanie mojeID ma przyspieszać i upraszczać niektóre procesy. Klient nie będzie już musiał osobiście pojawiać się w placówce firmy czy urzędzie, umawiać się z kurierem albo zakładać kolejnego konta w nowej instytucji. Open Life zdecydowało się na użycie tej usługi w aplikacji do zgłaszania roszczeń, dzięki czemu proces ich rozpatrywania ma przebiegać sprawniej i bezpieczniej – ograniczone ma zostać ryzyko np. przekazania kopii dowodu tożsamości w niepowołane ręce.
Usługa KIR-u ma być uniwersalna, wykorzystywana przez sektory publiczny i komercyjny. Do tej pory została wdrożona przez ING Bank Śląski, Pekao i PKO. Do tego grona niebawem mają dołączyć Alior, mBank, Millennium i Santander. Warto wspomnieć, że konkurencyjne rozwiązanie eID rozwija trójmiejska spółka Blue Media. Na razie narzędzie to ma jednak mocno ograniczone możliwości.