W tym roku wolontariusze WOŚP dysponowali ponad 800 terminalami do przyjmowania wpłat bezgotówkowych
Mastercard podsumował swój udział w tegorocznym Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, w którym czynnie uczestniczył po raz ósmy. Dzięki wszystkim inicjatywom korporacji na konto fundacji Jerzego Owsiaka trafi prawie milion złotych. Kwota może jeszcze ulec zmianie, ponieważ do końca stycznia potrwa aukcja samochodu z serialu Knight Rider. Aktualnie za pojazd trzeba zapłacić 100 tys. złotych.
Wpłat na rzecz Fundacji można było po raz trzeci dokonywać za pośrednictwem eSkarbonek, czyli wirtualnych puszek. Wolontariusze i sztaby założyli ich przeszło 1,5 tys. Można było skorzystać także z głównej eSkarbonki. Łącznie tym sposobem przekazano WOŚP ponad 600 tys. zł – blisko dwa razy więcej niż w roku 2019.
Prawie 200 tys. zł (o 30 tys. zł więcej niż w roku 2019) udało się zebrać za sprawą akcji na Twitterze. Już po raz siódmy najpopularniejszym hashtagiem w dniu Finału był #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet z jego użyciem Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Doceniając zaangażowanie społeczności Twittera, korporacja postanowiła przekazać Fundacji 250 tys. zł.
Warto wspomnieć, że Mastercard dostarczył dwa narzędzia, które ułatwiły organizację przedsięwzięcia. Rozwiązanie eSztab, czyli kreator witryn internetowych, trafił do 1200 lokalnych sztabów WOŚP. Dzięki temu mogły one stworzyć własne strony i komunikować na nich swoje działania. Z kolei iWolontariusz to platforma komunikacyjna dla Wolontariuszy, która od trzech lat cieszy się dużą popularnością. Firma była też mecenasem Światełka do nieba w Warszawie. Po raz drugi z rzędu zamiast pokazu fajerwerków zorganizowano widowisko muzyczno-wizualne.
Finał WOŚP po raz 25. wsparła także firma First Data Polska. Ona również informuje o rekordowych wpłatach zrealizowanych za jej pośrednictwem. Przy użyciu terminali płatniczych, przez telefon i internet darczyńcy wpłacili ponad 2 mln zł. W tym roku na rzecz Orkiestry pracowało aż 809 terminali specjalnie przygotowanych na potrzeby zbiórki. To o 69 więcej niż przed rokiem. Urządzenia trafiły nawet do sztabów w Dublinie i Brukseli. Krzysztof Polończyk, prezes First Data w Polsce, poinformował, że kwota wpłat przy użyciu tych urządzeń wzrosła niemal o połowę.
Należy dodać, że Orkiestrę można wspierać poprzez płatności kartą przez internet przez cały rok. Wystarczy odwiedzić stronę Fundacji.