Kampania promocyjna potrwa do 8 marca 2020 roku
Visa rozpoczęła kampanię, w której zamierza przekonywać Polaków do płatności bezgotówkowych. Działania promocyjne mają objąć m.in. stacje telewizyjne, w których pojawią się 15- i 30-sekundowe spoty. Zaplanowano także elektroniczną reklamę zewnętrzną oraz w Internecie. Projekt ma być realizowany do 8 marca i będą go wspierać partnerzy biznesowi korporacji. Działania te poprzedziło badanie zrealizowane przez Kantar na ogólnopolskiej grupie sprzedawców w sierpniu ubiegłego roku.
Ze wspomnianego badania wynika, że dwóch na trzech sprzedawców w sklepach woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem. Dzięki płatnościom tego typu łatwiej im m.in. obsłużyć większą liczbę klientów w godzinach szczytu. Visa chce w swojej kampanii zachęcać konsumentów, by płatności zbliżeniowych używali nawet, gdy robią małe zakupy. Firma podkreśla w swoim komunikacie, że Polska w 2019 roku została pierwszym krajem na świecie, który osiągnął 100-procentową akceptację transakcji zbliżeniowych.
Z kolei jeśli chodzi o e-commerce, to Visa zwraca uwagę, że blisko 2/3 polskich internautów przynajmniej raz kupiło coś online, a grupa ta z pewnością będzie większa. Przemawiają za tym szybkość i wygoda a także bezpieczeństwo tego rodzaju zakupów. Przy płatności kartą klient objęty jest ochroną w postaci chargeback, czyli może odzyskać pieniądze w sytuacji, gdy np. zakupiony produkt do niego nie dotarł.